13/04/2015

Aplicacions de CatSalut d'interès

Volem donar a coneixer dos aplicacions que el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya posa a disposició dels seus pacients.

Una es l'aplicació "Cat@Salut La Meva Salut", i l'altra es l'aplicació "061 CatSalut Respon"

Volem donar a coneixer dos aplicacions que el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya posa a disposició dels seus pacients.

Una es l'aplicació "Cat@Salut La Meva Salut", i l'altra es l'aplicació "061 CatSalut Respon"

Cat@Salut La Meva Salut

Interessant aplicació del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, que ens permet als pacients gestionar les dades del nostre historial clínic compartit:

- Dades personals
- Informació clínica (Informes, visites, vacunes, etc..)
- Pla de medicació (Imprimir la recepta actual)
- Voluntats anticipades
- Tràmits online
- Controls (Serveis electrònics per controlar la salut i realitzar un registre)

Podeu accedir-hi a traves de la web:
http://lamevasalut.gencat.cat

En les imatges podeu veure en detall tota la informació i el procés que heu de seguir per a demanar l'usuari i el password.

Ens han comentat que a la zona de Tarragona i Terres de l'Ebre ja es pot demanar en qualsevol centre (Hospital i CAP). A la resta del territori catala encara no esta implantat al 100% i tenen previst que es pugui demanar en qualsevol centre a mitjans d'aquest any.

061 CatSalut Respon

L’APP 061CatSalut Respon és una aplicació mòbil propietat de Sistema d’Emergències Mèdiques, SA (Servei Català de la Salut), pública i gratuïta, adreçada tant a ciutadans com a professionals de la salut.

Accedeix a App Store o Google Play per descarregar-te l'aplicació:

Caracteristiques:

Geoposiciona

Amb l’objectiu d’apropar i facilitar l’accessibilitat del ciutadà al sistema públic de Salut i a l’atenció sanitària, permet a l’usuari, previ enregistrament de les seves dades (nom, cognoms, DNI, número de targeta sanitària, edat, sexe i adreça), l’enviament d’aquestes juntament amb les de geoposicionament, per tal d’oferir-li un servei de màxima eficiència i qualitat al posar-se en contacte amb el 061CatSalut Respon.

061 CatSalut Respon unifica l’entrada al sistema públic de salut, doncs es tracta d’un servei que té diferents nivells de resolució. Així, l’equip de més de 200 professionals entre metges, infermers i tècnics, i sempre després de la valoració del pacient, té la capacitat de realitzar tràmits administratius, donar consells de salut, adreçar al ciutadà al centre de salut més adient, enviar un metge a domicili o, en cas que sigui necessari, activar una ambulància o un helicòpter medicalitzat del SEM.

Enviar dades de salut

A través de l’app, i sempre que s’hagin omplert les dades de salut, el 061CatSalut Respon pot consultar i actualitzar la història clínica del pacient, el que aporta la informació al moment i actualitzada als metges i infermers del servei, per tal de donar la millor resposta al ciutadà. A més a més, permet el reconeixement dels pacients crònics i complexos i altres d’especial seguiment.

Dóna informació sanitària

També dóna informació sanitària, doncs permet accedir a vídeos i consells de salut així com rebre avisos i notificacions relacionades amb la salut.

En l’app 061 CatSalut Respon també hi trobareu informació de drets i deures del titular de la Targeta Sanitària Individual (TSI).

L’eina preveu la seva millora i permet fer comentaris dels usuaris.

Cat@Salut La Meva Salut